طراحی سایت شرکتی

اصول، بایدها و نبایدها…

شرکت‌های بدون مرز

سایت شرکتی چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

وب سایت شرکتی چیست و چرا به یک وب سایت شرکتی نیاز داریم؟ یکی از وب سایت هایی که در اینترنت فعال هستند وب سایت های شرکتی هستند. وب سایت های شرکتی از جمله وب سایت هایی هستند که می توانند قدرتمندتر از سایر وب سایت های موجود در اینترنت باشند. امروزه وب سایت های شرکتی به عنوان نماینده شرکت مورد نظر عمل می کنند. بنابراین از آنجایی که کاربران امکان حضور شخصی در محل شرکت مورد نظر را ندارند، وب سایتی که به عنوان نماینده این شرکت طراحی شده است می تواند به عنوان نماینده کل شرکت، نقش مهمی ایفا کند.

سایت شرکتی چیست؟

وقتی کاربران به وب سایت شما نگاه می کنند، به نظر می رسد که به گرافیک و طراحی وب سایت توجهی نمی کنند، اما حقیقت این است که آنها به ظاهر وبسایت شرکت شما نگاه می کنند. هر چیزی که در وب سایت شرکتی به کاربران نشان داده می شود، درواقع تصویری از شرکت شما خواهد بود. هر چیزی که کاربران در مرحله اول وب سایت شما می بینند تا آخر عمر در حافظه آنها باقی می ماند. حتی اگر در مرحله اول طرح بدی ارائه دهید و سپس سعی کنید آن را بهبود ببخشید، باز هم ممکن است قسمت هایی از طراحی بد اول شما در ذهن مخاطب باقی بماند. وب سایت شرکتی، هویت شما در فضای مجازی است. یک مکان و یک فضای گرافیکی بسیار منحصر به فرد که به شما امکان تحقق هر طراحی را می دهد.

می توان گفت که برای هر شرکتی می توانیم وب سایت شرکتی طراحی کنیم. ایجاد یک وب سایت شرکتی برای چند شرکت با خدماتی بسیار عالی جهت تبلیغ یا جذب مشتریان، نیاز به برنامه ریزی بسیار طولانی مدت دارد، بنابراین در آینده ای نزدیک امکان پذیر نیست. اما برای بیش از 90 درصد شرکت ها می توان یک وب سایت قدرتمند طراحی و برنامه ریزی کرد.

شرکت هایی هستند که تجارت آنها بدون وب سایت واقعاً رونق نمی گیرد. این مشاغل شامل چه دسته‌هایی می‌شوند؟ شرکت هایی مانند: خطوط هوایی (برای رزرو بلیط)، شرکت های باربری، شرکت های مهندسی و فنی، شرکت های نرم افزاری و مشاغل مشابه.

سایت شرکتی 8976
سایت شرکتی 65456

وب سایت ها برای چه نوع شرکت هایی طراحی می شوند؟

از آنجایی که شرکت های فنی و مهندسی اغلب دارای نمونه کارها و خدمات زیادی هستند، می توانند نمونه کارها، داده ها و خدمات خود را در وب سایت به صورت یکپارچه و امن به صورت کاملا هدفمند در اختیار کاربران قرار دهند. ایرلاین ها برای تسهیل امور مشتریان خود، فرآیندهای خرید بلیط، خرید تور و … را مدیریت می کنند. با خرید آنلاین که برای آنها راحت تر است، این کار را انجام می دهند. علاوه بر این، کاربران به این روش ها علاقه بیشتری دارند، یعنی به جای اینکه ساعت ها در جاده ها وقت بگذارند و پس از ترافیک سنگین برای خرید بلیط به دفتر هواپیمایی برسند، می توانند به راحتی از محل کار خود از طریق وب سایت شرکت هواپیمایی این کار را انجام دهند.

شرکت های ساختمانی از جمله شرکت هایی هستند که دارای سبدهای زیادی هستند و می توانند این نمونه کارها را در صفحه اصلی ارائه دهند و با سئوی بسیار بهتر می توانند در اولین نتایج موتورهای جستجو ظاهر شوند و کاربرانی که به دنبال شرکت های ساختمانی قابل اعتماد هستند می خواهند پس از آن به مشتری شرکت تبدیل شوند. مشاهده پیشنهادهای شغلی بهتر، نمونه ها و تحقیقات لازم در مورد شرکت خاص، بسیار مفید است. شرکت های نرم افزاری یا شرکت های توسعه وب سایت از اعضای دائمی کسب و کارهای آنلاین هستند و تمامی فعالیت های عمده این نوع کسب و کارها در وب سایت آنها انجام می شود.

وبسایت های شرکتی چه خدماتی ارائه می دهند؟

یکی از زمینه های جالبی که قصد داریم بررسی کنیم این است: ویژگی های یک وب سایت شرکتی چیست؟ دوستان اگر بخواهیم پاسخ محکمی به این سوال بدهیم که وب سایت یک شرکت چه ویژگی هایی دارد، می توانیم تمام امکانات موجود را در یک دسته لیست کنیم، اما توجه داشته باشید که همه این ویژگی ها مختص تمامی وبسایت ها و امکانات آن ها است. وابسته بسته به نوع وب سایت و حوزه کاری آن وبسایت ها و امکانات آن ها متفاوت خواهد بود. برای مثال، اگر شرکت شما محصولی برای فروش ندارد، قطعا نیازی به فروشگاه آنلاین ندارید. بنابراین در این قسمت به تمامی امکاناتی که یک وب سایت شرکتی می تواند داشته باشد خواهیم پرداخت. ویژگی های کلیدی وب سایت های شرکتی:

بخش اخبار و مقالات، بخش فایل، بخش محصول (نمایش یا فروش محصول)، بخش اخبار و مقالات، گالری تصاویر یا بخش گالری ویدیو، بخش ارائه خدمات، بخش ارائه شریک، بخش ارائه برند، نظرات مشتریان، منوهای ناوبری مختلف در صفحه، پارت مربوط به معرفی، بخش پیشخوان خدمات، قسمت نقشه و موقعیت مکانی، تماس با ما، درباره ما و…

شما می توانید تمام خدماتی را که در حال حاضر در کسب و کار خود دارید در یک پلتفرم یکپارچه گرد هم آورید. به عنوان مثال، شما 40 نوع محصول در شرکت خود دارید که برخی از آنها بسیار محبوب و برخی از آنها فروش کمتری دارند و می توانید همه این محصولات را در وب سایت لیست کنید، شاید محصولاتی که فروش کمتری دارند توسط مشتریان جدید استفاده شوند، که از سراسر کشور وارد سایت می شود.

ویژگی های سایت شرکتی چیست؟

تمام نمونه هایی را که در گوشی خود ذخیره کرده اید یک بار برای همیشه در پایگاه داده وب سایت خود بایگانی کنید تا همه کاربران اینترنت به جز شما بتوانند این نمونه ها را ببینند و کم کم به مشتریان دائمی شما تبدیل شوند. خدماتی را که در شرکت خود ارائه می دهید در وب سایت قرار دهید. مشتریان وب سایت های شرکتی معمولاً به دنبال خدمات هستند، بنابراین همه خدمات خود را از کوچک تا بزرگ در قالبی زیبا و البته به شکل مناسب در وب سایت قرار دهید. بنابراین همانطور که از بحث بالا متوجه شدید، می توان گفت که وب سایت های شرکتی را می توان به 3 روش کلی طراحی کرد:

راه اول ارائه شرکت و خدمات است، راه دوم تبلیغ محصولات است، راه سوم فروش محصولات شرکت است. این سه حالت مهمترین جنبه های طراحی وب سایت شرکتی هستند که با توجه به اهداف شرکت مورد نظر قابل اجرا هستند. قبل از عقد قرارداد برای طراحی وب سایت شرکتی، وقت بگذارید و از چند شرکت معتبر قیمت بخواهید. شرکت های طراحی سایت اغلب سئو و بهینه سازی سایت های خود را انجام می دهند، بنابراین می توانید در گوگل عبارت «طراحی وب سایت شرکتی» یا «شرکت طراحی سایت» را جستجو کنید و ابتدا برخی از وب سایت ها را جستجو کنید.

بعد از یک سری مقالات درباره ی وب سایت و پلن های طراحی سایت وردپرس، پس از معرفی و توضیح سه طرح وبلاگ شخصی و خبری در این قسمت از مطالب این مجموعه قصد داریم که یکی از مهم ترین و پرکاربردترین آنها یعنی وب سایت شرکتی را به شما همکاران همیشگی معرفی کنیم.

مزایای وبسایت شرکتی چیست؟

همانطور که قبلاً در چندین مقاله طراحی وب سایت گفته ایم، وب سایت ها معمولاً از نظر جغرافیایی دور هستند و به طور گسترده تر با مردم ارتباط برقرار می کنند. با این حال، قبل از ظهور و رشد وب سایت، بسیاری از شرکت ها محدود به محیط جغرافیایی خود بودند یا در برقراری ارتباط با سایر شرکت ها و مشتریان خود مشکل داشتند. اما پس از فراگیر شدن وب سایت ها، بسیاری از شرکت ها نیز علاقه مند شدند. آنها ساختن یک وب سایت برای کسب و کار خود را کشف کردند و با استفاده از آن توانستند بر معایب غلبه کنند و ارتباطات خود را در حوزه های مختلف چند برابر کنند.

در واقع وب سایت های شرکتی علاوه بر مزایای ذکر شده از جمله کاهش فاصله و افزایش ارتباطات، هزینه نیز دارند. تبلیغات نیز به شدت در وبسایت ها دیده می شود. در گذشته ی نه چندان دور، شرکت ها برای ارائه خود و خدمات مجبور بودند هزینه های تبلیغاتی شگفت انگیزی را بپردازند و ممکن است امروزه آن را با سایت بازپرداخت کنند. اما یک وب سایت شرکتی، تبلیغ مادام العمر شرکت شما خواهد بود. همیشه در دسترس شماست و می توانید تمامی فعالیت های شرکت را با آدرس وب سایت خود به دیگران ارائه دهید.

به عبارت دیگر وظیفه اصلی وب سایت های شرکتی ارائه خدمات و در برخی موارد محصولات شرکت می باشد. این راهی برای برقراری ارتباط با مشتریان از سراسر جهان است که دیگر به حضور فیزیکی آن ها نیاز ندارید. مزیت دیگری که یک وب سایت به یک شرکت می دهد، اعتبار است. در واقع امروز برای توسعه تکنولوژی و مخصوصا اینترنت داشتن وب سایت برای یک شرکت شناسنامه و تضمینی است زیرا مشتریان به یک شرکت با وب سایت ساده تر و سریع تر اعتماد می کنند.

اما یک وب سایت شرکتی باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا عملکرد و کارایی بهتری را به یک کسب و کار ارائه دهد؟ در زیر به برخی از این ویژگی ها اشاره می کنیم. فرمت ساده داشته و کمی پیچیدگی دارد، یک معرفی کلی و اطلاعات تماس در صفحه اصلی، بخشی برای تشریح خدمات شرکت، معرفی محصولات این شرکت، یک صفحه جداگانه برای نمونه کارها، صفحه “درباره ما” برای آشنایی بیشتر با شرکت و فعالیت های آن، صفحه تماس با ما برای صحبت با مشتریان و سایر شرکت ها، پیوند به شبکه های اجتماعی، دارای فونت رسمی.

کاربردهای وبسایت شرکتی

همانطور که از نام و نوع این سایت ها پیداست، بیشتر مورد استفاده مشاغل و سازمان های کوچک و بزرگ دولتی یا خصوصی قرار می گیرد. مهم نیست که کسب و کار شما یک تجارت کوچک است، یک شرکت جدید یا یک شرکت بزرگ با چندین شعبه و سابقه طولانی است. همچنین مهم نیست که آیا شما وابسته به دولت هستید یا مستقل یا نیمه مستقل کار می کنید! به هر حال شما دارای یک شرکتی هستید که می خواهید برای آن وبسایت بزنید. شما به یک وب سایت شرکتی نیاز دارید!

اگر یک شرکت جدید و کوچک هستید، اگر یک سازمان بزرگ هستید، یا اگر یک تجارت مستقل دارید و حتی اگر یک شرکت عمومی هستید، اما هنوز وب سایت خود را ندارید، رقابت را باخته اید. اما نگران نباشید، هیچ وقت دیر نیست. با انتخاب طرح شرکتی می توانید یک وب سایت وردپرسی طراحی کنید. قطعا موفق خواهید شد. قدم مهم شرکت ها، ورود به دنیای تجارت آنلاین با استفاده از طراحی سایت شرکتی در کنار طراحی سایت فروشگاهی است. مجموعه ما با شماست تا با ارائه نمونه هایی از طراحی وب از پروژه های مختلف خود از سایت های همتا ایده بگیرید، در این مقاله شما را با ویژگی های طراحی سایت شرکتی سعی کردیم آشنا کنیم.

با رشد روزافزون دنیای آنلاین، کسب و کارهای مختلف به فعالیت های تجاری خود در دنیای آنلاین و همچنین فعالیت در فضای فیزیکی ادامه می دهند. بنابراین آنها به رشد و توسعه کسب و کار خود کمک خواهند کرد. طراحی وب سایت برای هر کسب و کاری، واجب است. به این ترتیب هر شرکتی می تواند خود را به بهترین شکل ممکن معرفی کند. کارویژه با ارائه خدمات طراحی وب سایت شرکتی تصمیم گرفت تا تصویری عالی در ذهن هر مخاطب کسب و کار ایجاد کند تا افرادی که هیچ دانش قبلی در مورد شرکت مورد نظر خود در فضای فیزیکی ندارند بتوانند تصویری عالی خلق کنند.

هر روز به تعداد افراد دنیای مجازی اضافه می شود. قبل از اینکه مردم به یک شرکت در فضای فیزیکی بروند، مردم ابتدا آن را در موتورهای مختلف جستجو می کنند. موتورهای جستجو با پیشنهادات مختلفی مواجه می شوند و اگر مردم برای اولین بار تصویر ایده آلی از کسب و کار شما نبینند، قطعاً جذب کار شما نخواهند شد و بیشتر مشتریان خود را در اینترنت از دست خواهید داد.

جمع‌بندی سایت شرکتی

هر روز به تعداد افراد دنیای مجازی اضافه می شود. قبل از اینکه مردم به یک شرکت در فضای فیزیکی بروند، مردم ابتدا آن را در موتورهای مختلف جستجو می کنند. موتورهای جستجو با پیشنهادات مختلفی مواجه می شوند و اگر مردم برای اولین بار تصویر ایده آلی از کسب و کار شما نبینند، قطعاً جذب کار شما نخواهند شد و بیشتر مشتریان خود را در اینترنت از دست خواهید داد.

همانطور که در بالا توضیح داده شد، بسیاری از افراد یک شرکت را به صورت آنلاین پیدا می کنند و قبل از اینکه مستقیماً با آنها در یک مکان فیزیکی صحبت کنند وبسایت شرکت را مشاهده می کنند. کارویژه قادر است وبسایت های بسیار پرقدرتی را برای شرکت شما ایجاد کند. قطعا در گوگل، وبسایت شما در لیست چند وبسایت برتر قرار خواهد گرفت.

مطالب بیشتر

طراحی سایت فروشگاهی 47

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی اصول، بایدها و نبایدها… چراغ این فروشگاه همیشه روشن است چرا داشتن سایت فروشگاهی مهم است؟ فروشگاه اینترنتی فروشگاهی است که محصولات

ادامه مطلب »
cms codes

CMS چیست؟

CMS چیست؟ همه آنچه در مورد سیستم‌های مدیریت محتوا باید بدانید طراحی و مدیرت آسان وبسایت CMS یا سیستم مدیریت محتوا وبسایت چیست؟ سیستم مدیریت

ادامه مطلب »
بنر سایت صنعتی

طراحی سایت صنعتی

طراحی سایت صنعتی اصول، بایدها و نبایدها… در مسیر توسعه سایت صنعتی چیست و چرا به آن نیاز داریم؟ امروزه با پیشرفت روزافزون اینترنت، نیاز

ادامه مطلب »