آموزش تولید محتوای اصولی

تولید محتوا چیست؟

در این مقاله همه چیز در مورد تولید محتوای اصولی از استراتژی گرفته تا تحلیل محتوا را به شما آموزش داده ایم و بهترین نوع تولید محتوا را به شما معرفی می کنیم. راستش را بخواهید، به عنوان نویسنده این متن، من در مورد اهمیت و جایگاه تولید محتوای با کیفیت، نمی دانم چه باید بگویم. روز به روز بر اهمیت آن افزوده می شود. همچنین در سال آینده برای بسیاری از کسب و کارها و سایت های اینترنتی، این موضوع در اولویت خواهد بود. بگذارید کمی درباره ی گذشته به شما بگویم زمانی که دنیای صنعتی حاکم بر فعالیت انسان بود و همه باید طبق نیاز سرمایه دار کار، تحصیل و زندگی می کردند و به طور کلی امکان پیوستن آنها به طبقات بالاتر و طبقات مرفه تر وجود نداشت.

تکیه بر اطلاعات، اهمیت به دست آوردن آن، استفاده به روش مدرن و همچنین داشتن دنیایی از ارتباطات و چیزهای بی پایان در اینترنت، این فرصت را به ما داد تا بتوانیم کسب و کار خود را رشد و ارتقا دهیم. خیلی راه ها برای انجام دادن این وجود دارد؛ اما یکی از اصلی‌ترین یا بهتر بگوییم مهم ترین راه‌های موفقیت در قرن بیست و یکم، توجه به نحوه صحبت کردن با مخاطب است. ما به درستی می دانیم که مهم ترین راه برای برقراری ارتباط تولید محتوای اصولی است. تنها در این صورت است که مخاطبان، صاحبان کسب و کار را بهتر می شناسند و اعتماد بیشتری به آنها پیدا می کنند.

اگر شما هم می خواهید با سفارش تولید محتوا یا کسب مهارت انجام آن، ارتباط با مخاطب را شروع کنید، ادامه متن را با دقت بیشتری بخوانید، زیرا آنچه گفته خواهد شد می تواند تغییرات زیادی در نگرش شما ایجاد کند. اما قبل از هر چیز باید به این سوال پاسخ دهیم که تولید محتوا چیست؟ تولید محتوا فرآیند تولید ایده های موضوعی است که خریداران را مورد توجه قرار می دهد. بر اساس آن ایده ها، می توانید محتوای نوشتاری یا بصری ایجاد کنید. ما همچنین محتوا را در وبلاگ ها، ویدئوها، اینفوگرافیک ها یا فرمت های دیگر ایجاد می کنیم.

هدف از تولید محتوا چیست؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که هدف از تولید محتوا چیست و چرا امروزه اکثر کسب و کارها و برندهای شخصی و سازمان ها، محتوا تولید می کنند؟ آیا شما جزو آن دسته از شرکت ها یا افرادی هستید که بدون توجه به اهدافشان محتوا تولید می کنند؟ اگر چنین است، باید به شما بگویم که وقتی چیزی برای هدف گیری وجود ندارد، دیر یا زود با مشکلاتی مواجه خواهید شد. سعی کردم با چند مثال اهمیت تعیین اهداف تولید محتوا را به شما بگویم.

افرادی هستند که هر روز برای تولید محتوا تلاش می کنند، اما نمی دانند که هدف از تولید محتوا تبلیغات نیست. گوش و چشم مردم پر از تبلیغات است، و از تبلیغات فراری هستند. البته تبلیغات نیز نوعی تولید محتوا است، اما تفاوت های زیادی بین این دو وجود دارد. برخی از تبلیغات باید محور محتوای شما باشند. تبلیغات مستقیم دیگر پاسخگو نیستند. در ادامه با توضیح یک مثال متوجه منظورم خواهی شد.

تولید محتوا با هدف برندسازی

فرض کنید یک ایده جدید دارید و پس از ماه ها کار سخت، کسب و کار خود را ساخته اید و کسب و کار شما محصولی بسیار رقابتی ایجاد کرده است. در واقع، من فکر می کنم شما بهترین محصولات موجود در بازار را ارائه می دهید! اما آیا مشتریان شما به اندازه شما ارزش این محصول را می دانند؟ آیا مشتریان می دانند چگونه از محصول شما بیشترین بهره را ببرند؟ در دنیای تجارت مدرن، توجه کمی به آموزش و تفهیم به مشتری می شود. در حالی که شرکت ها (به ویژه فروشندگان تکنولوژی) همیشه محصولاتی را ارائه می دهند که پیچیده تر از قبل هستند و از نظر فناوری، هر ساله ویژگی ها و عملکردهای جدیدی را به محصولات خود اضافه می کنند که گاهی اوقات چالش هایی را برای کاربران ایجاد می کند.

تولید محتوا با هدف فروش محصول

تولید محتوا اصولی برای فروش با محتوای نمایشی و سرگرمی متفاوت است. برای داشتن میزان فروش دقیق، باید بتوانیم معیارهای کلیدی را در نظر بگیریم. به یاد داشته باشید که تکنیک های مهمی در هنگام تولید محتوا برای فروش وجود دارد. یکی از مهم ترین تکنیک ها در این زمینه استفاده از نرخ تبدیل محتوا است، این به چه معناست؟ فرض کنید سایتی برای فروش قطعات کامپیوتر یا لوازم جانبی تلفن همراه دارید، محتوایی که ارائه می کنید باید تازه باشد. توجه داشته باشید که روش‌های موجود در این قسمت شامل بخش‌های مختلفی است که محتوای نوشته شده در یک بازه زمانی خاص (مثلاً یک هفته) به گزینه‌های محبوب تبدیل می‌شود.

اکنون این مشکل از زوایای مختلف بررسی می شود، درصد محبوبیت محتوای شما بررسی می شود. اگر می خواهید محصولات بیشتری بفروشید نباید در مورد محصولات سایت های دیگر توضیح دهید و این گونه به مشتری تفهیم کنید که محصول ما اصل است و تمام دنیا به جز سایت ما محصولات تقلبی را به شما عرضه می کنند!

تولید محتوا با هدف دادن اطلاعات یا راهنمایی

محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمره شماست. اما چرا به دنبال آن هستید؟ محتوا به ما اطلاعات جدید می دهد، به سؤالات ما پاسخ می دهد، ما را سرگرم می کند، ما را می خنداند، ما را برای تصمیم گیری راهنمایی می کند و موارد دیگر. برای مثال فرض کنید شما به دنبال یک مدل هنزفری بلوتوثی هستید، با سرچ این کلمه اطلاعات زیادی در سایت های مختلف وجود دارد از معرفی محصول گرفته تا مقایسه چند مدل پرطرفدار… اما محتوایی برای مخاطب با ارزش است که اطلاعات رو به صورت دسته بندی و قابل فهم تر ارائه دهد. بنابراین محتوا به شما کمک می کند تا مشتریان را جذب کنید، در نتیجه مخاطبان شما با شما ارتباط برقرار خواهند کرد و ممکن است در مورد خرید محصول مورد نظرشان از شما مشورت بگیرند و در صورتی که در تمام این مراحل خوب عمل کنید مشتری به شما اعتماد خواهد کرد و از شما خرید می‌کند. مخاطب شما در ابتدا به دنبال به دست آوردن اطلاعات بود اما با یک تولید محتوای اصولی  و قوی شما اون رو به یک خریدار تبدیل کردید.

بنابراین با یک تولید یک محتوای اصولی و تاثیرگذار بازدیدکنندگان جدیدی را به سایت خود جذب خواهید کرد و در نهایت برای کسب و کار خود درآمد ایجاد می‌کنید. به جرات می توان گفت که اگر محتوا تولید نکنید، عقب افتاده اید.

سوالات مهمی که قبل از تولید محتوا باید پاسخ داد

یکی از مواردی که به رشد و توسعه کسب و کار شما به صورت آنلاین و فضای دیجیتال کمک می کند، تولید محتوا است. برای اینکه از تولید محتوا به نتیجه مطلوب برسید، باید قبل از تولید محتوا اصولی چند سوال از خود بپرسید. در این مقاله در مورد این موارد صحبت خواهیم کرد پس اگر قصد تولید و ساخت محتوای موثر را دارید حتما تا پایان با ما همراه باشید.

بسیاری از افراد برای رونق کسب و کار خود از تولید محتوا و بازاریابی محتوا استفاده می کنند اما در اکثر مواقع به این مسائل توجهی نمی‌کنند و پس از مدتی کاملاً از تولید محتوا سرخورده می شوند و به کلی از تولید محتوا صرف نظر می کنند. اما قبل از شروع تولید محتوا، پاسخ به این سوالات می تواند نتیجه را کاملاً تغییر دهد، پس حتما به آنها توجه کنید.

برای چه کسانی تولید محتوا می کنیم؟ شناخت مخاطب

جستجوی بعدی شما قبل از تولید محتوا “شناخت مخاطب” است. چه نوع مخاطبی با محتوای شما تعامل خواهد داشت یا مخاطبان به دنبال چه محتوایی می‌گردند حتی ممکن است در یک برهه زمانی نیاز و توجه مخاطبان به موضوع یا محصول خاصی جلب شود و خیلی بهتر است شما قبل از آنها به این فکر کرده باشید و محتوایی مناسب تولید کنید بنابراین اگر مخاطبان خود را به خوبی نشناسید نمی توانید محتوای موثری تولید کنید و آنها با محتوای شما ارتباط برقرار نمی کنند و محتوای شما خیلی سریع با شکست مواجه می شود، اگر الان در ذهنتان جرقه ای زد که مخاطب خودتون رو نمیشناسید، می‌تونید با کمی جستجو به دنبال آن بگردید. برای مثال اگر محصولات شما برای رده سنی نوجوان و جوان طراحی شده بهتر است لحن صمیمانه تری داشته باشید یا طراحی وبسایتتان طوری باشد که برای آنها جذاب باشد و آنها علاقه مند شوند در سایت شما بیشتر وقت بگذرانند.

اگر در زمینه بازاریابی فعالیت می کنید، با این جمله آشنا خواهید شد: «محتوایی که ایجاد می کنید باید شخصی باشد». برای رسیدن به این هدف باید به نیازها و خواسته های مخاطبین خود در حال و آینده توجه کنید. باید قدم به قدم با آنها همراه شوید. تنها دغدغه شما باید رفع نیازهای آنها باشد.

چه محتوایی برای مخاطبان من جذاب تره؟

قبل از اینکه شروع به تولید محتوا کنید، دقیقاً باید بفهمید که می‌خواهید چه پیامی را از طریق محتوای خود به مخاطبان منتقل کنید، برای مثال می‌خواهید به آنها انگیزه دهید تا به سفر خود ادامه دهند یا به آنها راهنمایی کنید که چگونه زندگی خود را بهبود بخشند یا یک محتوای آموزشی کامل تولید کنید که مخاطب شما به تمام ابهاماتش پاسخ داده شود. این ها پیام هایی هستند که می توانید به راحتی به مخاطبین خود منتقل کنید و تأثیر مثبت یا منفی روی آنها داشته باشید. شما می توانید حتی نظر سنجی هایی را ایجاد کنید و سعی کنید با مخاطبان خود تعامل برقرار کنید و نظر آنها رو در مورد مطلب مورد نظر بپرسید.

رقبای ما چه کسانی هستند؟ شناخت رقبا

در ابتدای راه محتوانویسی، ابتدا باید ببینیدکه رقبای اصلی شما چه کسانی هستند و به چه نحوی فعالیت می‌کنند. هنگامی که رقبای خود را شناسایی کردید، وقت آن است که آنها را تجزیه و تحلیل کنید برای این کار با یک سرچ ساده با کلمه کلیدی مربوط به زمینه کارریتان در گوگل متوجه چند رقیب اصلی خود می‌شوید و بعد از آن نیاز است فعالیت آنها را رصد کنید و با استفاده از اطلاعات به دست آمده و تجزیه و تحلیل آنها، فعالیت خود را شروع کرده و سعی کنید از آنها چند در جه بهتر باشید.

یک استراتژی برای تجزیه و تحلیل رقبای خود داشته باشید. شما باید جلسات منظمی برگزار کنید و نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید و در مورد رقبای خود تحقیق کنید. فراموش نکنید که آنالیز فقط برای شروع کار شما نیست، بلکه باید با نمایش یک بازه زمانی مشخص، نتایج تحلیل را بررسی کنید. زیرا با پیشرفت شما، رقبای شما نیز پیشرفت می کنند، همچنین آنها می توانند استراتژی خود را در زمان مشخصی تغییر دهند، بنابراین شما باید مراقب آنها باشید تا بتوانید وارد بازار مورد نظرتان بشوید. نگاه به رقبا نباید شما را مایوس کند آنها زمان و تمرکز زیادی گذاشته اند پس شما به راهتان ادامه دهید و از تمرکز بر اهداف اصلی غافل نشوید.

پلن تولید محتوا داشته باشید

با یک برنامه تولید محتوا، می توانید محتوای مناسب را در زمان مناسب به مخاطبان خود تحویل دهید. طرح تولید محتوا به شما کمک می‌کند دید بهتری از مسیر داشته باشید و هرجایی که از برنامه عقب بیوفتید متوجه خواهید شد.

برنامه ریزی تولید به شما کمک می کند محتوای موجود خود را مرور کنید. با استفاده از آن می توانید برای تولید محتوای جدید برنامه ریزی کنید و با تهیه محتوا مشخص کنید که چگونه در آینده به مخاطبان هدف دست یابید. در این راستا با دو اصطلاح رایج برخورد خواهید کرد: شخصیت خریدار و رفتار خرید. نقشه تولید محتوا استراتژی انتقال محتوا به مخاطب را مشخص می کند. همچنین با ارائه راهکارهایی از فرآیند خرید پشتیبانی می کند. به این ترتیب در هر قسمت از خرید ارتباط موثری با خریدار خواهید داشت. بنابراین می توانید به بهترین شکل به مخاطبان خود پاسخ دهید.

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای تولید محتوا

برای یافتن اطلاعات در اینترنت از چه کلمه یا عبارتی استفاده کردید؟ بنابراین، شما باید از کلمات و عباراتی استفاده کنید که مرتبط با آنچه می خواهید به موتورهای جستجو بگویید، باشد. طبق تعریف، کلمات کلیدی، کلمات و عباراتی هستند که هر کاربر برای یافتن اطلاعات خاص در موتورهای جستجو مانند گوگل وارد می کند. انتخاب کلمه کلیدی در واقع خلاصه ای جامع از تمام مطالب (متن، تصاویر، ویدئوها) در صفحه وب سایت شما است.

به عنوان صاحب وب سایت یا تولید کننده محتوا، هدف شما این است که کلمات موجود در صفحه با کلماتی که افراد جستجو می کنند مرتبط باشد، بنابراین بازدید از محتوای وب سایت شما را در معرض دید همه موتورهای جستجو قرار می دهد. بنابراین کلمات کلیدی نقش مهمی در محتوای شما دارند. اما باید قبل از انتخاب کلمه کلیدی به تحقیق در مورد کلمات کلیدی بپردازید برای کسب اطلاعات در مورد روش های تحقیق کلمات کلیدی کلیک کنید.

کلمات کلیدی پُلی بین عبارات جستجو شده و محتوایی هستند که برای رفع نیازهای کاربران ارائه می کنید. هدف شما این است که رتبه وب سایت خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید و ترافیک (تعداد بازدیدکنندگان) بیشتری را در وب سایت خود ایجاد کنید. بنابراین، از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان برای تولید محتوا استفاده می کنید تا میزان بازدید از سایت خود را بالا ببرید.

علاوه بر این، برای ایجاد محتوای مناسب، باید نیازهای مخاطبان خود را به خوبی بشناسید و زبان خاص آنها را بیاموزید. برای انجام این کار، باید با مشتریان خود صحبت کنید و مهمتر از همه، با ابزارهایی مانند «جستجوی کلمات کلیدی» گوگل کار کنید.